søndag 8. august 2010

Sommerstrikk??

Det ser ut til at sommeren er kommet tilbake. I helga har det vært VARMT – og hva er vel bedre da enn å blogge et skjerf:-)
Dette har vært hyttestrikket mitt når vi har vært på helgeturer. Et trekantskjerf av enkleste slag, men det er mykt og godt. Jeg regner med å få brukt det før året er omme.

Baktussjal

Garn: Gjestal Baby Merino
Pinner: 3

Så vidt jeg har registrert i år så er det bra med blåbær og villbringebær, men disse bildene er nok fra i fjor. Jeg er en ivrig bærplukker, ja så ivrig at jeg i fjor skremte en fullblods araberhest så den nesten gikk i bakken da jeg kikket opp fra blåbærlyngen:-) Tar det litt mer med ro i år og skal tømme fryseren før ny forsyning tas inn i hus.

Ha ei flott uke godtfolk!

Sidsel

8 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Du får helt sikkert brukt skjerfet!! Vært bra temp og vær hos oss også. Deilig.
Araberhester er en ting:) men se opp for huggorm på dine bærturer:)
Ha en flotters kveld:)
Klemz:)

gunknitter sa...

Trekantskjerf er tingen ! Det såg så godt og mjukt ut. Av og til er deilig å berre kunne sitte og strikke og strikke uten å passe på mønster og slikt. Men det fine med strikking er at det er så stor variasjons frå kunststrikk til selbustrikk til klutar og store dressar. Ja og så lestar då !

Dei tjue blåbæra eg har plukka i år, gikk rett i munnen :))

Takk for koselig besøk på bloggen min :)

Greta sa...

Min kjære T er igang med å plukke blåbær. Han plukka masse i fjor og vi trodde vi hadde rikelig, men det vart fort tomt gitt. Håper å få tak i meir i år. Han plukker og renser, eg fryser og sylter. Bra fordeling :).

Flott trekantskjerf. Desse blir det nok god bruk for til vinteren ja. Tenkte å begynne på ett til i morra. har 4 i lagret mitt.
ha ei flott ny uke

Tovepia sa...

Er det et Karius eller Baktusskjerf? Jeg holder på med mitt 3. Baktusskjerf...så dette er vel Karius:D Nydelig farge, og utrolig brukbare skjerf!
4 uker hytteferie er over, så nå er det bare å forberede seg på hverdagen.
Ha ei god uke og klem fra meg;)

Bente sa...

Det så deiligt ut skjerfet ditt.
Du får kose deg med det når kveldene blir kalde.
Ha ei fin uke !

Ruths datter sa...

Nydelig farge på dette skjerfet. Jeg har laget to og er veldig fornøyd med de. Godt å forberede seg til kaldere tider.
Klem

Greta sa...

Hei igjen. Eg strikker tunikaen i duett mini. Nydelig garn å strikke av. har ikkje prøvd det før, så eg veit ikkje kossen det oppfører seg i vask. gler emg på at den vert ferdig. Men må strikke på litt anna innimellom. Ha ein fin dag

Anlen sa...

Det ser ut som eit deilig skjerf! Før veit ordet av det, er det kaldt nok til at det kjem til nytte;)