tirsdag 1. juni 2010

Dette må vel kalles gjenbruk??

Jeg har lenge ønsket meg en brødpose, men jeg har ikke stolt helt på egne ferdigheter når det gjelder symaskinen. Jeg leste et sted her inne at de nye symaskinene er av plast og dermed lette, min er langt fra lett – den ble kjøpt i 1981 og er vel fremdeles ikke utslitt. Og her kommer gjenbruket:

Ubleket lerretsstoff: Kjøpt i 1979, da bygde vi hytte og det var smått med penger. Jeg tror dette stoffet kostet kr. 10 pr. meter og jeg sydde gardiner. De var ensfargede – for å si det sånn.

Blomstret putevar: Sannsynligvis litt nyere enn lerretsstoffet, men neppe mange tiår. Dynetrekket har forlengst dratt ut på de evige jaktmarker, men putevaret var helt og pent og ble derfor tatt vare på. Hvorfor – tja si det – men nå ble det jaggu bruk for det :0)

gjenbruk

Dette var morsomt og jeg kommer garantert til å lage flere, men da i “kjøpastoff”:-). Denne kommer det nok ikke brød oppi – her skal rester av bomullsgarn få bo inntil det blir gjenbruk at dette også.

Sidsel

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Så flott!! Kan av og til lure på hvorfor man gjemmer på ting, men her ble det jo et flott produkt av dine putevar m.m.
Har selv tenkt å bruke symaskina mer, men kommer ikke ordentlig igang..
Her har vi hatt finvær, men det skal vist ikke vare.
Nyt uka mot helg og klem herfra;)

Greta sa...

Så flott da. Kjempestilig gjenbruk til gjenbruk. Det må da vere miljøvennlig.
Har ikkje symaskinlengre, og glad er eg for det. Toler ikkje den stillinga for ryggen, drfor er det best å ikkje ha i hus.
Spent på neste prosjekt.
Ha ei super uke

Ruths datter sa...

Kjempestilig den posen. Så greit til garn. Da har en fargene og alt synlig. Lurt å ta vare på ting.
Klem

Annepålandet sa...

Denne ble jo super! Jeg har sansen for gjenbruk. Og det er sant, gamle symaskiner er tyngre og stødigere enn nye, så dersom man ikke skal sy masse kreativt dilldall, lønner det seg å holde liv i den gamle så lenge som mulig. Miljøvennlig er det jo også :-)
Ha en fortsatt sommerlig uke!

Ruth sa...

Jeg fikk nettopp ny symaskin og den kjennes ut som en "lekesymaskin" i forhold til gamle Husqvarna. Så hold på den du har så lenge du kan.

Jeg fant et par gamle gardiner i lerretsstoff oppe på loftet jeg også. De må være 30 år - minst. De var skikkelig fine var de. Lyse og lette.

Posen din ble flott syns jeg. Jeg er ikke så flink til å sy selv, men jeg liker å pusle litt, du vet. Det har blitt pose til telysene, pose til trådsnellene og en som baer er pose uten mål eller mening enda. ;) Du skal se vi blir eksperter til slutt. I hvertfall på poser.

Miss.Møllebo sa...

Ja ganske herligt at sy brødposer, mange rester kan bruges, godt den gamle maskine kan endnu.

tinsel sa...

Så flott,og en fin følelse du får av å bruke noe som har lagt lenge.
Maskinen din kan være vel så god og bedre enn de nye som har alt for mange program og lettere ødelegges.

gunknitter sa...

Så flink du er !!! Heldiggrisen som kan med symaskin og stoff !!

Ha en fin kveld vidare og eg gleder meg til den neste "brødposen" din!

Stubbetufsa sa...

Så fin pose! Passer godt til bommullsgarn, og så blir det jo så oversiktlig!

Ellens hobby sa...

Kor morsomt den vart. Jaja enig med deg..Gjenbruk. Fant et gammelt blomstrete dynetrekk på jobb en dag..så nå blir det hageputer....tror jeg...

Bestemor Drillo sa...

Herlig!
Posen var lekker!
Ha en nydelig sommertid! Klem fra bestemor!

Skautrollet sa...

Kjempefin. Gjenbruk gir en god følelse:)