torsdag 20. mai 2010

Tunika til jentan:-)

Det blir lite tid til blogging om dagen og dermed også dårlig med besøk fra meg. Det er mye som skjer og da må blogging nedprioriteres, men jeg skal ta meg en runde rundt omkring for å se hva som blir gjort i de tusen blogghjem sånn etterhvert.

Strikke og hekle har jeg hatt tid til. Nå har 1. og 2. prinsessene fått oversendt hver sin tunika. Mønsteret er hentet fra Dalegarn hefte nr. 225. Garnet er Lerke og det var utrolig deilig å strikke av. Garnet er en blanding av 52% merino ull og 48% bomull. Perfekt til barneklær fordi det er 100% kløfritt:-) Jeg har strikket i str. 4 og 6 år og akkurat nå  er det vel mere kjoler enn tunika, men det betyr bare at de kan brukes lengre.

Tunika

To herlige jenter som skaper liv og glede rundt seg.

bilde

Benytter anledningen til å ønske alle ei riktig flott Pinse. Hos meg ser det ut til at været viser seg fra go’sida – håper det gjør det hos deg også.

Sidsel

13 kommentarer:

Greta sa...

Hei. så fine tunikaer du har strikka til jentene dine.
Er så enig med deg i at lerke er eit fantastsik garn. Har strikka tunikaer i fjor til "mine" jenter i Lerke. Har strikak kjole tunika til mora deiras og masse anna i lerke. supert garn.
Det er lurt med Tunika. Litt store først så dei kan brukes som kjole og så til bukser når dei begynner å verte små. Lurer på om eg ahr det heftet med det mønsteret, viss ikkje må eg skaffe emg det.
Ha ei super pinse vennen

Tovepia sa...

Ååå, så flotte de var i nye, fine klær! Har faktisk aldri strikket av det garnet, så det skal jeg merke meg;)
Vi er havnet på hytta og sitter i kveldsola og nyter pinsefri.

Ha en god kveld i stua og klem fra sol-landet;)...så lenge det varer;)

Bestemor Drillo sa...

Så nydelig både Tunikaene og de dansende prinsessene! Klem og God pinse!

Bodil sa...

Å, såå nydelege, både jentene og tunikane. Lekkert mønster. Ha ei flott pinse du og :)

Elins Strikkeri sa...

Nydelige tunikaer til nydelige jenter!! Ja lerke er eit godt garn, har strikka ein del i det. God Pinsehelg til deg:))

Vilma sa...

Århhh hvor er de søde , både det strikkede og dine piger :-))
Go pinse til dig osse :-)

Stubbetufsa sa...

Oi! Så fine småfrøknene ble!
Du får ting gjort!

Ruths datter sa...

Så stilige disse jentene dine ble da. lekker farge også. de ser glade ut. Vi har virkelig finvær her i Bergen,men det skal visst skye til i helga. Nyter det mens det er her. Finværet altså.
Klem

Bebiane sa...

Nøøj hvor er de flotte i deres kjoler, nu kan de rigtig danse i pinsesolens skær :-)

Skautrollet sa...

Kjempefine småjenter i fine tunikaer. Fortsatt god pinse.

Miss.Møllebo sa...

Herlig blog som jeg har besøgt for første gang og kun på grund af navnet, jeg var tolv år da jeg læste " bag dem synger skovene"
(i smug)mine forældre synes ikke det var en bog for børn, men barnet glemte den aldrig og genlæste den som voksen sammen med de andre i serien. Hav en god uge.

Solveig sa...

Kjempefine jenter i nydelige tunikaer. Lerke er et deilig garn å strikke av.

Annepålandet sa...

Utrolig fine tunikaer/kjoler - og finfine jenter!