fredag 16. april 2010

Naturens verk

Hva kan vi mennesker stille opp mot naturkreftene? Lite eller ingenting. Akkurat nå er det en askesky fra Island som kontrollerer all luftfart i Norge og store deler av Europa. Jeg arbeider på en flyplass og de siste to dagene har vært merkelige. Det å gå igjennom en tom terminal som normalt koker av mennesker gir meg egentlig en litt skremmende følelse. Jeg krysser fingene for at naturen spiller på lag med oss slik at hverdagen normaliserer seg.
 
Bildet hentet fra Trønder-Avisa

Personlig har jeg slitt med andre skydotter – dette er en illusjon fordi det du ser her er et par votter. Ja, faktisk så er dette et par Selbuvotter. Synes du det ligner på sokker?Jepp – for jeg kan nemlig ikke strikke votter!! Min hjerne er kun laget for sokkestrikk – nemlig.
Jeg strikket nesten en vott ferdig, men da jeg fikk presset hånden inn og det var 7cm fra fingertuppen min til votten sluttet skjønte jeg at det ikke fantes mennesker som hadde slike hender og det gikk dermed ikke an å ta den inn i Julegavealongen heller. Opprekking måtte til og et nytt mønster ble hentet fram. Denne gang strikket jeg en halv vott og innså at jeg ikke skjønte bæra:-)
Nok en opprekking og vips så er vottene blitt til et par sokker. Det som forbauser meg er at jeg ikke blir fly hakke forbannet – jeg er like blid!! Må være alderen.
Jeg har lagt min elsk på dette mønsteret fra Drops. Dette er skikkelige sokker! Disse er strikket i Smart med pinner nr. 3,5. Brukte nesten 2 nøster hver av grått og offwhite og det sorte er bare en rest.

100

Og dette er 8. par ut.

Ha en støvfri og klar vårhelg. Her skal det jobbes i hagen!

Sidsel

11 kommentarer:

Vilma sa...

De er utrolig smukke , fra vot til sok , ha ha , det jo næsten magi :-)
Er osse en 'ældre' dame selv ,og ja : man bliver nok mere 'føjelig' med alderen :-)
God aften

Ruths datter sa...

Godt det ble en løsning på det da. Ellers så er du utrolig flink med alle disse vanskelige mønstrene du opererer med. Ønsker deg en fin helg

MajorogMeg sa...

Ja det må være alderen:)) At du ikke ble fly hakk forb. Men det ble utrolig flotte sokker da:)
Skjønner det er spesiellt på jobb ja. Vi kjente lukt her i dag....
HAr malt 3 strøk på furutaket i gangen. Temmelig gåen kan man si.. Hagearbeid ja:) Det er for tidlig her ja:)
Nyt helga, klemmer:)

Ingrid sa...

hm..trudde det var berre eg som ikkje kunne strikke vottar eg. Vel eg har strikka eit par selbuvottar men sånn som dei ser ut så kan eg aldri vise dei fram på bloggen.
Jobbe i hagen kunne eg godt tenkt meg men her snøar det så eg trur eg ventar på varmare dagar.
Ha ei fin helg i hagen !!!

Tovepia sa...

God kveld;) Endelig kom æ på nett;)
Kjempeflotte sokker ble det ihvertfall av alt arbeidet!
Er litt bekymret får denne aska, L er på kurs i England og skal hjem på søndag..spennende.
Her fyrer vi og venter på varmere tider;)
Hils t gubben og klem herfra;)

Bodil sa...

Sokkane var i alle fall kjempefine! Ynskjer deg ei fin helg :)

Anlen sa...

Her skal det ikkje jobbast i hagen... det er altfor surt ver til det! Men sokkane er nydelege:)

Greta sa...

Nydelige sokker. dei står på lista mi også. Både vottene og sokkene. Men nå har eg så altfor mye anna som må strikkes ferdig.

Må vere ganske merkelig å gå igjennom ein så og sei tom flyplass ja. Håper berre at dette utbruddet stopper snart.

Her er det ikkje utever. vi har +4, regn og vind. Her blir det småjente strikking i dag :)

Kos deg i hagen din og nyt helgen

Solveig sa...

Sokkene ble iallfall fine . Det er ikke alltid man lykkes med alt man gjør. Men det er jo bra når garnet kan brukes til andre ting.

Hanne sa...

He-he! Ting som på et vips blir forvandlet til noe annet, er ganske vittig. Og opplever det selv gang på gang.

Villmarkstausa sa...

Fantastisk fine sokker ble det;-))
God helg til deg!