mandag 22. mars 2010

Julegavealong 2010 - Mars

Denne måneden blir det enkelt. Jeg har strikket grytekluter i Fritidsgarn, pinner nr. 5 1/2 og tovet ved 60 grader. Hjertet er av ull som er påført etter toving.
Jeg har valgt å ikke bestemme meg for hvem som skal få hva – enn så lenge. Noe lager jeg nok med en bestemt person i tankene, men jeg har lært at det å skifte mening er et tegn på utvikling. Av og til er jeg usikker på om utviklingen går i rett retning, men utvikler meg det gjør jeg i alle fall.

DSCN0810


Påsken står snart for døren og vips så er det vår. Det er ikke så mye som minner om den akkurat nå, men den kommer nok:-) Litt underlig å tenke julegaver når lengselen mot vår er så stor, men jeg lover å holde fokus  - innimellom.

Ukens visdomsord passer godt til Julegavealongen akkurat nå:
Jeg gjør alltid ting jeg ikke klarer, det er slik jeg får gjort dem.       Picasso
 DSCN0780

Sidsel

13 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Det var flotte grytelapper:) Stilig med hjertet på.
Ja, ikke lenge til påske. I hyttebygda har vi hatt vår idag. +5 og sol, så la oss håpe det varer. Kalde netter, så det ligger fortsatt mye snø her.
Hils Gubben, klem fra meg:)

Knutine sa...

De gryteklutene var "røffe",
mange som vil bli glade for å få de.
Jeg tenkte før middag at jeg skulle lage meg nye grytelapper selv..
Kanskje,kanskje...

Ha en fin kveld:-)

Wenche

Tovepia sa...

Kjempefine og tøffe grytekluter! Har aldri prøvd meg på slik pynt etterpå, ser artig og flott ut!

Da skal jeg surfe inn mot påskeferie, skal bli godt;)

Ha en god kveld og klem fra kjøkkenbordet her;)

gunknitter sa...

Flotte grytekluter ! Er det slik ar dokke lager julegaver heile året på den alongen alså :) Heldig den som får desse. Lengsel mot vår, det skal visst. Det er greit med vinter på besøk, berre han har vett til å gå heim att.

Tusen takk for koselig helsing .

Bodil sa...

Tøffe gryteklutar, og artig visdomsord :) Ha ei fin veke :)

Ruths datter sa...

Så artig det ble med det fine hjertet utenpå.Grått er fint til alle farger. Superfint

Bestemor Drillo sa...

Det var noen flotte grytekluter!!
Gjorde seg med påskehjertet på;))
Klem fra meg!!

Annepålandet sa...

Smart! Dette var en god ide!
Ha en fin uke!

Hanne sa...

Det gjorde seg godt med den friske fargen på hjertene til den mørke bakgrunnen!
Du er så flink som klarer å tenke julegaver allerede nå.

Anlen sa...

Flotte gryteklutar! Dette må bli ei perfekt julegåve til ein eller annan:)

Ha ei fin helg og påske!

Ruth sa...

Disse ble flotte. Har aldri kommet på at jeg kunne strikke og tove grytekluter. Det er jo bare kjempelurt.

Du har vært flittig og sjalene dine ble flotte. Jeg er enig med deg - jeg liker også de små sjalene. Mye enklere å bruke. Men vet du, jeg syns du skal hive deg uti med engelske mønstre. Jeg hadde aversjon selv jeg - det enda jeg faktisk bor her. Men tingen er jo at det er ikke engelsk sånn sett. Det er bare andre symboler og har man først lært seg hva de står for så er det en enkel sak å strikke etter diagrammene.

Ha en super helg i hvertfall.

Skautrollet sa...

Så lekre de var. Har alltid lurt på hvordan tovet ull egner seg som grytelapper. Disse ser jo helt perfekte ut :)

Greta sa...

Hei. Eg datt innom bloggen din sånn plutselig og vart veldig imponert. eg digger alt med mye mønster, sjølv om det ikkje har blitt så mye av det her enno, men planene er mange. Du hadde mange lekkre sokker og strømper. noen av dem ligger på vent til å bli strikka her også.
Likte bloggen din så eg kjem heilt sikkert att.
ha ei flott helg kvar du no enn holder hus.
Hilsen Greta