fredag 5. mars 2010

Hvitveis

Tusen takk for all oppmuntring med hensyn til innlegget under. Det blir nok et nytt Multnomahsjal, men først må jeg få unna litt annet.
Denne gang er det heimen som fornyes litt og til avveksling til strikking er det greit med litt heklearbeid. Mønsteret heter Hvitveis og det er midtpartiet på brikken som har gitt navnet. Dette er et mønster jeg har funnet i et gammelt Familien. Heklet i Viol fra Järbo, nål 1,5 så dette garnet er ganske tynt. Den er ca. 36 cm i diameter.


heklet brikke
Sånn ellers så er jeg veldig glad for at sola skinner selv om kuldegradene holder stand her i Akershus, Dagene er blitt merkbart lengre og nå drar jeg både til og fra jobb i sånn noenlunde dagslys – herlig:-)

I påvente av en ny vinter har også 7. par ut sett dagens lys:

DSCN0825 “Mitt” vanlige mønster denne gang i Senjagarn og pinner 3,5. Med beina høyt går jeg inn i helga og ønsker alle ei flott marshelg.

Sidsel

13 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Nydelig heklabrikke:)
Flott vær her også men det meldes regn fra i morgen og hele neste uke...
Stakkars Ottar, han virker ensom, kanskje jeg skulle be ham inn:))
Hils i stua, klem fra meg:)

Stubbetufsa sa...

Den heklabrikken var skjønn!
Og sportslæstan såg tjukk og god ut!
Klæm!

Bossa sa...

Nydelig duk, men for et arbeid! Hekla mye før i tiden, men nå synes jeg det tar mere på skuldrene enn å strikke litt. Tusen takk for hilsen hos meg.
Ha en flott helg. Klem :O)

Gamleheksa sa...

Hmmm, nå lurte jeg litt, gitt. Synes det var litt tidlig med hvitveis, men denne var jo både flott og hel-årlig. Tykke sokker er kanskje mere for årstida enn (ute)hvitveis ;)

God helg.

Bodil sa...

Den var lekker! Mykje arbeid med så tynt garn. Ha ei flott helg du og :)

bodil sa...

Hei.Kjempe fin duk.Har heklet mange duker tidliger men en stund siden nå.Kjempe fine tykke sokker.Deilig å ha på nå i kulden.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil...♥♥

Ruths datter sa...

Herlig helg til deg også.Fortsett med beina oppe.
Klem

Knutine sa...

Så nydelig som den hekla brikken er det lenge siden jeg har sett...

Ha en fin helg...

Mvh Wenche

Bestemor Drillo sa...

Jeg skvatt nesten ! Trodde noen i landet hadde funnet hvitveis, men denne brikken var en skjønn erstatning;)) Strålende helg til deg og klem fra meg!!

Hanne sa...

Å, for en lekker, heklet duk!

Solveig sa...

Syntes også det var litt tidlig med hvitveis, men i den varianten kan de jo dukke opp når som helst. Nydelig mønster.

Annepålandet sa...

Da jeg så headingen her, trodde jeg du hadde funnet hvitveis allerede. Kunne ikke skjønne det, for du bor jo ikke så langt fra meg, og her ligger fortsatt snøen meterhøy...
Nydelig heklet duk! Den ser så florlett og lekker ut på glassbordet - en perfekt match! Jeg heklet en del med tynt garn i min grønne ungdom, men nå er det lenge siden. Syns det er vanskelig å finne mønster som er verdt alt strevet, men dette var flott. Flotte sokker også - og selv om det nærmer seg vår nå, vet vi jo (dessverre) at det blir bruk for varme sokker igjen om ikke så altfor lenge. Så jeg sitter her og strikker sokker jeg også, tykke og gode på pinner 3,5.
Ha en fortsatt fin uke!

Ellens hobby sa...

Igår kjøpte jeg mer av Senjagarnet og skal i godstolen no ..leite litt i ALLE mine mønstre...Nytt prosjekt. Lade opp til operaen ikveld vett du....Fikk inspirasjon da e såg dei flotte labbene dine....