lørdag 13. mars 2010

Citron i grått

Dette er helt klart min favoritt så langt. Mønster fant jeg her og denne gangen var jeg så heldig at det fantes en svensk oversettelse:-)
Strikket i gråmelert tynn Alpakka fra DSA og jeg strikket kun det antall rapporter som stod i mønsteret. Jeg kunne kankje ha føyd til en, men jeg liker disse små sjalene som bare varmer halsen og ikke resten av kroppen:-) Det gikk med nesten 150g, pinne nr. 3 og jeg kommer helt sikkert til å strikke flere selv om det ble mange vrangmasker på slutten.

sjal1

Her på Øvre Romerike skinner sola om dagen og jeg aner at det snart blir vår. Sol og gode temperaturer har litt av en jobb å gjøre for her er det mye snø som skal smeltes.
Denne haugen på gårdsplassen hos oss skyldes takras fra garasjen, men den skal tine bort etter hvert………… – håper jeg:-)

DSCN0842

Hva passer bedre nå midt i mars og på en flott lørdags ettermiddag enn å velge seg april av Bjørnsterne Bjørnson:

Jeg velger meg april
I den det gamle faller,
i den det ny får feste;
det volder litt rabalder,-
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.

Jeg velger meg april,
fordi den stormer, feier,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter,-
i den blir somren til!

Sidsel

14 kommentarer:

Tovepia sa...

Dette ble flott! Lys og fin gråfarge. Har noe Alpakkagarn liggende, så kanskje jeg skal prøve meg på et. Driver og rydder i garn; vært på Ikea og kjøpt møbel til alt:O) Fant t.o.m. 24 lapper i bomullsgarn strikket for ca 30 år sida!!!!
Tung snø som kommer innimellom her.
Håper alt står bra til. Ha ei fin helg og klem fra oss her;)

Annepålandet sa...

Jeg har også en grå Citron - som jeg er veldig glad i og bruker masse, som skjerf. Så fint!
Her er det også masse snø fortsatt, men med intens innsats greier vi kanskje å måke frem hagedøren i løpet av helgen...
Ha en fortsatt fin helg!

Ingrid sa...

Fint sjal i fin farge,og Alpaca som er så mjukt og godt.
Eg er begynt på eit i Kauni og det er IKKJE mjukt,så vis det ikkje blir mjukare når det blir vaska så blir det umuleg å ha rundt halsen.
Håpte det var våren som var på veg ,men i dag stod vi opp til 20 cm nysnø og det snøar endå !!!

Bodil sa...

Det vart eit nydeleg skjal, og fargen var flott! Eg har det på lista over sjal som eg har lyst til å strikka. Ynskjer deg ei fin helg :)

MajorogMeg sa...

Nydelig sjal:) Pyntesjal:)
Jøjje meg dere har snø ja...kommet noe her også...når jeg minst ventet det. Var helt bart her og så kommer det snøfokk, hehe..
Sier som Bjørnson, jeg velger meg april.
Venter Tobias & co her i ettermiddag. FØret er såpe så jeg håper de tar det piano.
Ha en flott lørdag videre, klem fra meg:)

Stubbetufsa sa...

Det går jo an å håpe! På vår, mener jeg...

Bossa sa...

Så deilig sjal da......
kanskje jeg strikker et også.....
Ha en fin helg. Klem :O)

Bestemor Drillo sa...

Nydelig både sjal og " Bjørnson"
God søndag og klem fra meg!!

bodil sa...

Hei.Kjempe fint sjal.Nydelige farger.Ja nå går det mot vår.Deilig.Ha en kjempe fin Søndag.Klem fra Bodil...♥♥

Elins Strikkeri sa...

Flott sjal du har strikka her!! Har enno ikkje prøvd meg på å strikke slike store sjal men har det i planane mine. Ha ein god dag:))

gunknitter sa...

Nydelig sjal, Sidsel ! Det aller første blogginnlegget mitt var " Jeg velger meg april" ! ... fordi den krefter velter,- iden blir somren til !

Ha en fin snart-april-dag !

Anlen sa...

Å, eg ventar på sommar! Kan ta imot april som ein start.... Lekkert sjal, det ser flott ut!

Annepålandet sa...

Hei igjen! Nå har jeg lagt deg til på Julegave-along-lista!
Ha en fin onsdag!

Hanne sa...

Lekkert!