mandag 1. februar 2010

Lue, lue, lue

Jeg liker ikke å gå med lue, men når det blir så kaldt som nå, så er det ingen vei utenom. Mønster fant jeg i et oppskrifthefte fra Sandnes med tovede produkter.

I og med at jeg ikke er tjukk i hue og at lillehjernen er, akkurat ja - liten, så strikket jeg lua noen cm kortere enn oppskriften:-) Etter 1. toving var lua ALT for stor, etter 2. toving var den ALT for stor, men etter 3. toving skjønte jeg at her måtte det blokking til. Den våte lua ble presset ned på hodet og slik gikk jeg rundt en stund til jeg var sikker på at den holdt fasongen. Skal jeg være ærlig så hadde den nok passet best til en av prinsessene, men fryser du så fryser du og da duger den. Du får skikkelig luehår og blir så lekker så lekker. Strikket i garnet Tove.

De andre to luene er strikket til Mannen og Yngstesønnen. Den brune er strikket i Limbo og den sorte i Smart. Her er det nok Smartgarnet som har best spenst i seg, Limbo blir løsere og slappere i fasongen.

lue1

Sidsel

11 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Flotte luer alle 3 må jeg si:) Men din var finest:)) Her må vi ha vindtetting, så strikkeluer holder ikke. -10 og kuling og da er det godt å komme inn:)
Ha en flott kveld, klem fra havet:)

Tovepia sa...

Mange flotte hodeplagg! Costeau-lua er et sikkerstikk, så jeg tenker de to mannlige er fornøyd. Gubben bruker si hver dag;)
Og hatten din ble kjempefin! Tove tøver relativt godt, og det er en prosess å bli kjent med egen maskin og garntype.
Kos dokker, februar er gudskjelov kort;)
Klemmings;)

Stubbetufsa sa...

Om den nå lager "luehår", så får nå det stå sin prøve, lua er FIN!
De to andre hadde en artig felling!
Ha ei fin uke!

Bestemor Drillo sa...

Flotte hodeplagg det der! Den hvite er jeg akkurat ferdig med jeg også ! God passform!
Det er en nødvendighet å ha lue nå om dagen!
Ha en flott vinterkveld! Klem;)

Bodil sa...

Flotte huer alle tre, men di var jo kjempelekker :) Ha ei fin veke :)

Ruths datter sa...

Så flotte luer.Jeg må alltid ha lue på nå.Det er så kaldt rundt ørene.Ikke mange dagene nå så er det mars.
Klem

bodil sa...

Hei.Kjempe fine luer.Nydelig med den blomsten på.Virkelig fine var dem.Ha en kjempe fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil...

Solveig sa...

Den passet jo fint til deg! Er det kaldt, så er det ingenting annet å gjøre enn å kle seg godt. Herreluene ble goså kjempeflotte!

Husmora sa...

Flotte luer! Jeg bruker for det meste calorimetry, og det er fordi det er god plass til hestehalen. :-)
Ha en flott helg!

Ellens hobby sa...

Desse luene dine er så kjempesmarte og noen er så fin med litt dæsj på... Må bare innom deg å sjekke hva du lager..thi..hi.

Cathrine sa...

Kjempe fin lue, tror du kler den veldig godt, ser nå slik ut på bildet iallefall :)

Hilsen Cathrine/kikki.