onsdag 24. februar 2010

Kan noen sette på varmen og stenge krana?

Nå har det vært “svinkaldt” siden først på desember og senest i dag var det –26 og ikke nok med det - det drysser snø hele tida. Jeg er forsynt, ja rett og slett overmett av både kulde og snø. NÅ VIL JEG HA VÅR!!

Mannen i huset var ikke fornøyd med Jacques Cousteau- lua jeg strikket til ham. Garnet jeg brukte var i “slappeste” laget og han påstod at den levde sitt eget liv og ville opp opp opp:-)
Som den snille kone jeg er (har ingenting med at jeg er glad i å strikke altså) så måtte jeg lage en ny. Denne oppskriften fant jeg i boken Strikk tilbehør av Gro Sandvik. Garnet er rester av Senjagarn . Jeg har mye rester av dette garnet – overkjøpte meg et svakt øyeblikk. Det er et bra garn så jeg skal ikke klage og jeg får noe fornuftig ut av restekurven.

lue2
Så er det bare å håpe at denne lever et rolig liv på hans hode og holder ham varm og god. Nå fantaserer jeg om sol og varme ja, sånn varme at du uffer deg – det ønsker jeg meg nå.
Inntil vi får det er det bare å holde ut – og det gjør jeg.

Ønsker alle ei vårlig uke…………………………………………………………..

Sidsel

12 kommentarer:

Tovepia sa...

Oj, den var råfin!! Håper virkelig den fungerer på hodet, for da har han litt av et hodeplagg!
Her er det ikke mange kuldegrader, og 10 biler har kjedekollidert i Moholtlia.
Majoren er på vei hjem etter operasjon og vi gamle sitter ved kjøkkenbordet..alt ved det vante;)
Ha en god kveld i stua og klem herfra;)

bodil sa...

Hei.Kjempe fin lue.Regner med att den sitter fint på hode den dær.Riktig fin.Ja nå går det mot vår deilig.Ja i år har det vært gammeldgs vinter i nesten hele landet.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil..♥♥

Bossa sa...

Stemmer i med vår-ønsket!!!!! Fin lue.
Klem :O)

MajorogMeg sa...

Enda bra du strikket ny lue:))

Ja, dere har jaggu fått mye snø...her er det ikke mye. Det lå endel i Rissa ellers er det Åfjord som ligger høyest på statestikken hva snømengde angår.

Ser ikke fram til netter på gulvmadrass men tør ikke annet...må følge med.
Hils i stua:)
Klem fra meg:)

Bestemor Drillo sa...

Dette var ei flott lue!
Den er nok god å ha nå ja,men våren kommer nok den bare den får litt tid på seg;))
Ha en nydelig torsdag uten snøfall !
Klem;))

Ruths datter sa...

Flere som er lei av snøen nå ja. Det er så tungt å måke snø.Æsj.
Den lua der er jo reine kunstverket.Du må advare gemalen om at han kan bli robbet. Så fin syns jeg den ble
Klem

Solveig sa...

Fint mønster. Håper den holder seg der den skal. Liker godt vinteren,jeg - men synes forsåvidt vi har nok snø....

Stubbetufsa sa...

Stilig lue!
Og været, det bare ER.
Slik er det med den saken!
Men du, hva man kan finne på mens man venter!
Klem!

Skautrollet sa...

Kjempeflott lue. Jeg liker også Senjagarnet godt. Mye garn for pengene egentlig...
Det er mye snø i år, lurer på hvor lang tid det tar før alt er borte igjen???
Att på til har jeg ramlet på ski og vridd kneet, så nå får jeg ikke brukt snøen til noe hyggelig en gang...

Hanne sa...

Å, jeg er så enig, så enig, nå vil vi ha vår!
Lekker lue du har strikket til mannen, den kommer nok ikke til å skli av hode...

gunknitter sa...

Koselig blogg med masse fint, og den lua var skikkelig fin, håper den passer han far!

Eg stikk heilt sikkert innom bloggen din igjen, før våren kjem :)) Plutselig er han her:))

Ha en fin førvårsdag vidare !

Anlen sa...

Det var ei stilig lue, kunne tenkt meg eit par slike i huset:)
Enig med deg i at det er nok kulde og snø for laaaang tid!