tirsdag 16. februar 2010

Julegavealong 2010 - Februar

Sokker er lagt i julegavekurven denne måneden. Oppskrift er hentet hos Garnhuset. Jeg har strikket disse tidligere i Karisma, men denne gang har jeg brukt Senja garn. Senja garnet er tynnere og det medførte at den største størrelsen er litt for trang for meg som bruker skostr. 38/39. Sokkene er lange i skaftet så den øverste borden vises over skoen:-) Slike sokker synes jeg du godt kan vise fram.

Februar

Årsaken til garnvalg er at jeg skal prøve å komme til bunns i restekurven:-) hvis ikke ville jeg nok ha valgt det garnet som oppskriften anbefaler. Jeg ser på bildene at jeg skulle ha dampet de litt, men noe må jeg ha å gjøre til jul også…….

I tillegg er dette 6. par ut….. – sånn bare for å holde tellinga.

Ha ei fortsatt flott uke godtfolk!

Sidsel

18 kommentarer:

Bossa sa...

Herlighet, 6. par ut.... Og så fine sokker da. Elsker varme sokker siden jeg bestandig fryser på beina. Men jeg strikker ikke slike sokker selv. Har derimot fått tak i en kjempelett oppskrift på en slags tøfler, og nå er jeg snart ferdig med første par av dem. Blogges om etter hvert.
Ha en suuuuper kveld. Klem :O)

Tovepia sa...

Nydelige sokker, Sidsel! Her er du mesteren over alle;)

Her venter vi Langhusbesøk på torsdag (kun damene) og de skal være til mandag. I helga skal M's 1-årsdag feires;)
Kos dokker og klem fra oss rundt kjøkkenbordet;)

bodil sa...

Hei.Kjempe fine sokker.Nydelig mønster og farger.Ha en kjempe fin Onsdag.Klem fra Bodil..

Ruths datter sa...

Ja ikke skjønner jeg hvordan du har tålmodighet til å lage noe så vanskelig. Lekre sokker.
Klem

Ingrid sa...

FINE !! Eg helde på med par nr2 og prøvar ut andre fargar.

MajorogMeg sa...

De var knallfine!!! Men som du produserer. Best å stå på nå før våren og godværet kommer:)
Her er det deilig i dag. Sol og minus 1 men kulda skal visst komme for fullt igjen...
Klem fra havet:)

Anonym sa...

Så utroli fine sokka det der Sidsel =) Æ håpe på å få te nå sånt æ å, når æ bli "stor" ;)

Mine bli flittig brukt!!

-Tove-

karna sa...

Nydelige sokker, lekker fargekombinasjon. Helt enig at det kan vises. Og 6 par den 7 .uka er kjempebra ,-)

Anlen sa...

Flotte sokkar, det er klart slike må visast fram! Fantastisk tempo også...

Bodil sa...

Tusen takk for koseleg kommentar på spinnebloggen min. Utruleg flotte sokkar du strikkar, og fargane likte eg godt. Ha ein fin kveld du og :)

Tovepia sa...

Innom for å ønske god helg! Skal egentlig rydde, venter 7 til middag kl halv fem. Damene fra Langhus hviler og gubben på jobb, så må gjøre noe ufornuftig også:D
Blogger er treg for tida;)
Hils i huset og klem herfra;)

Husmora sa...

Herlige sokker! Det er jo så godt å ha gode sokker i denne kulda..
Gleder meg til vår jeg! :-)
Ha en suuper helg!
Klem

Ruth sa...

S[ koselig at du la igjen en kommentar.

Herremin for noen nydelige sokker. Jeg har aldri prøvd meg på mønster på sokker, men dette var lekert. Jeg lurer litt på om jeg må hive meg uti det - om ikke annet enn for å være NORSK. Herlig.

Ha en super helg.

Skautrollet sa...

Fantastisk fine sokker. Disse kan man godt vise fram, ja....

Elins Strikkeri sa...

Kjempeflotte sokker, godt og fint med så lange brot!! Vert ein super julegave:

Sylvia sa...

Hei Sidsel
Så flotte sokker. Mønsteret er helt nydelig, og det er fint at mønsteret synes.
Da har du kommet lengere enn meg på Julegavealongen, sukk.....Jeg gav nettopp de lilla sokkene i STERK bort til ei fornøyd venninne. Og vet du, hun hadde hull i vinterskoa sine, og trengte virkelig noe som varmet. Men jeg håper da hun kjøper seg nye vintersko!!!!
STERK må du bare prøve...ren luxus på føttene!

Ellens hobby sa...

Restegarn hørte jeg snakk om...men de vart jo kjempeflotte.

Stubbetufsa sa...

De sokkene ble bare topp. altså!