søndag 28. februar 2010

Jeg kan hvis jeg vil!

Jeg har sett så mange fine sjal rundt om og er blitt fristet. Anbefaler å se innom hos Bodil i Spinneglede og nyt de vakre sjalene hun har strikket av selvspunnet garn. Jeg synes spesielt Ishbalsjalene er vakre, men så er det den der engelske oppskriften da.

For å prøve meg skulle jeg gå i gang med et Multnomahsjal designet av Kate Flagg. Lav selvtillit gjorde at jeg tok et nøste av ukjent opprinnelse – dette garnet / fargen syntes jeg ikke noe om så jeg kom ikke til å få vondt i sjelen hvis alt skulle gå galt. Det er et relativt tynt ullgarn som jeg sikkert hadde planlagt å strikke sokker av, men da dette ikke er “min” farge er det blitt liggende, brukte pinne nr. 3. 
Ja, jeg har brukt mange F-ord og kroppsspråket har til tider vært av en slik karakter at Mannen i huset har tilbringt mye tid i garasjen. MEN se – mønsteret ser rett ut gjør det ikke? Det er ikke større enn et litt stort tørkle. Størrelsen ble jeg fornøyd med fordi noen av sjalene er så store at det blir litt “klabb og babb” i halsen. 

sjal

Resultatet er at jeg sitter med et sjal jeg ikke liker, men stolt som en hane eller kanskje helst en høne over å ha fått det til. Jeg kommer nok til å lage flere, men da skal jeg ha “orntli’” garn:-)
Ha ei fin uke – i morgen skriver vi 1.mars og det er kanskje håp om at noe av all denne snøen etterhvert begynner å tine.

Sidsel

15 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Oi...det var rålekker jo...og jeg vet om ei som har bursdag i mars:))som liker fargene:)) hehe...
Mannen trives jo garasjen så det har nok ikke gjort ham noe:)
Bra du ikke gir opp...jeg har gitt opp strikking etter et skjerf!!
Nyt starten på mars...jeg savner turene og gleder meg til vi er tilbake til normalen.
Klem fra havet:)

Tovepia sa...

Helsupert! Har faktisk ikke prøvd meg på sjal ennå, men har tenkt tanken. Ser jo at det bestilles Wollmeise på nettet, det skryter mange av.
Fargene var fine, synes jeg, og enig i at størrelsen var fin, de skal ikke være for store;)
Klem fra mæ og hils til garasjen fra oss rundt kjøkkenbordet;)

Bodil sa...

Eg syns no garnet var fint eg. Det vart i alle fall eit kjempefint sjal, og eg er enig i at dei ikkje treng å vera så store. Lukke til med det neste :) Tusen takk for mykje skryt (eg blir heilt brydd). Eg var ganske stolt eg og når eg var ferdig med det første sjalet! Ha ein fin kveld :)

Ingrid sa...

Sjalet var flott det og om du ikkje likar det sjølv så er det ein flott presang å gje vekk.

bodil sa...

Hei.Kjempe fint sjalet.Nydelig farger..Ha en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil...♥♥

Bestemor Drillo sa...

Sjalet var jo helt lekkert!
Det kan du virkelig være stolt av!
Ha en fin uke! Klem;)

Annepålandet sa...

Ja, det ble jo kjempefint! Har nettopp strikket Multnomah jeg også - og dette er jo et sjal som blir ekstra fint i "stripegarn".
Hvis du strikker etter diagram (og ikke etter skrevet forklaring) er det jo mange engelske oppskrifter du kan prøve deg på. Ellers så har jo Drops/garnstudio faktisk flere fine sjal, har jeg sett. På norsk!
Ha en fin uke!

Anlen sa...

Det er godt gjort å fullføre eit sjal i garn du ikkje likar:) Sjalet ser jo flott ut, lykke til med det neste!

Bossa sa...

Synes sjalet ble fint jeg.
Ha en super uke . Klem :O)

Ruth sa...

Jeg syns sjalet ble fint jeg også. Og jeg strikker alltid sjalene mine små. Liker dem best som skjerf.

Vet du, da jeg begynte å blogge for et par år siden hadde jeg aldri strikket etter engelsk oppskrift. Og jeg BOR i Skottland. Men strikkeoppskrifter er nesten et språk for seg selv det. Uansett, jeg ble oppfordret av andre bloggere til å prøve meg og den første jakka ble slengt veggimellom den også. Men jeg ble ferdig til slutt og etter det har jeg ikke hatt noe problem. Måtte spørre et par ganger, men så knekte jeg "koden" og nå bruker jeg nesten ikke annet. Så ikke gi opp. Og du vet, det er SUNT å mestre nye ting. Man lever 20 år lengre, minst!

Ruths datter sa...

Det ser ut til å være et godt varmt sjal i hverdagsfarger, men det er jo flest hverdager da. du er flink.
Klem

Bebiane sa...

Sjalet er da smukt, det der forvirrer dig, er nok garnet. Prøv at strikke i ensfarvet garn næste gang. Men jeg syntes dit sjal er meget smukt.

gunknitter sa...

Tusen takk for koselig kommentar på innlegget mitt. Eg er desverre nødt til å ta det bort og erstatte det med eit nytt. Fekk berre problem med redigeringa og så vart det berre verre og verre. Du må gjerne kommentere det nye :)) hihi

Sjalet ditt er nydelig !!!!!

Bebiane sa...

Tak for din hilsen Sidsel, selvfølgelig må du følge min blog, jeg har allerede meldt mig til din :-)
Hvor har du fundet opskriften på dit farverige sjal?

Hanne sa...

Skikkelig lekkert!
Ha en fin helg.