onsdag 10. februar 2010

Fornuft og følelser

Jeg har hatt litt fornuftsstrikk på pinnene. Prinsesser trenger vel skikkelige brukssokker også. De er strikket i Step 6-tråds og dette garnet synes er er helt supert å strikke av. Det som er synd er at det ikke er å få ensfarget – jeg har ikke helt bestemt meg om jeg liker flerfarget garn:-) Mønster hentet fra heftet Mauds Hjerte, Ronilles spiralsokker. Her har alle 3 prinsessene fått hvert sitt par. Størrelsene er ikke small, medium og large, men small, smaller, smallest. (håper det var riktig bøyd mine kjære  lærerbloggvenner:-)

barnesokker

I tillegg må jo jålesiden få sitt også. Jeg hadde et nøste Fancy Socks liggende. Dette garnet liker jeg ikke å strikke av og tenkte det var nok garn til leggings til de to største prinsessene. Dermed skulle jeg slå to fluer i en smekk – lage noe “fornuftig” ut av garnet samtidig som jeg ble kvitt det. Det endte slik at når det ene paret var ferdig og den ene leggingsen av det andre paret var unnagjort så hadde jeg ikke mere garn igjen. Dermed måtte et nytt nøste kjøpes inn og jeg er like langt. Sånn kan det gå. Er like stilig til strømpebukse som til selskapskjole – og verktøykassa er aldri langt unna.

leggings

Ønsker alle en hyggelig Valentinsdag og ikke minst en flott Morsdag!

Sidsel

 valentines

8 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Skal si du er produktiv, til prinsessenes store glede:) Synes sokkene er fine jeg.
Leggingsen var rålekker, så har du mere restegarn å ta av:)) Kanskje jentene ønsker seg pulsvarmere?
Håper alt er vel til dere i innlandet, her er det snøfokk fortsatt. Heldigvis kom det traktor og brøytet isted.
Ha en flott kveld, hils i stua.
Klem fra havet:)

Tovepia sa...

Hei på deg;) Lekre leggiser som står til den flotte verktøykassa (den har jeg sett, skikkelig ei!).
Synes flerfarget garn er flott til sokker, jeg.
Her har det vært litt maling hos Marthe, men de har kommet seg vel i havn;)
Ha en fin kveld i stua og klem fra oss rundt kjøkkenbordet;)

Bodil sa...

Her er det ingen prinsesser som frys i alle fall! Flotte sokkar og leggiser :)

Stubbetufsa sa...

Nusselige småplagg!

karna sa...

SÅ koselig å lese og HELDIGE prinsesser ,-) Ønsker deg deg ei forsatt fin uke, og ei koselig "kinder-egg" helg ,-)

Ruths datter sa...

Deilige sokker du har strikker. heldige små føtter.
Fin dag til deg

Anonym sa...

Sokkan e bare helt super Sidsel! =) Samtlie prinsessa vil gjerne ha dem på hver dag, nå som ikke e en selvfølge me ullsokka ;)

Å leggisan e jo kjempesøt! Mang misunnelige jenta på barnehagen fikk æ hør av Elise, he he..

Du e dykti farmor!

-Tove-

Bestemor Drillo sa...

Dette blir varmt og godt på mange ben ! Fine farver ;9 Klem!