fredag 15. januar 2010

Hals over hodet…..

Før jul strikket jeg en hals og oppskriften hentet jeg hos Garnhuset. Morsomt strikk med flettemønster og hele og halve pinner…… Det hører en lue til og den hadde jeg også tenkt å strikke MEN etter en cm med flettestrikk, kvarte, halve, trekvarte og helledussenkvarte omganger tok sinnet plutselig overtak og garnet ble brått revet av og en Calometri ble født. Mønster på Calometrien ble hentet hos LindaN – hun har oversatt den til norsk. Her

DSCN0717

Dette settet skulle min kommende svigerdatter ha, men til gjengjeld måtte hun stille som modell – under litt press:-)  Hun viser hvor flott dette pannebåndet er – dekker godt panne og deler av hodet, men hestehale får være hestehale. Mye bedre enn den der lua med kvarte, halve, trekvarte…….. Jeg er sikker på at dere er enige i det.

DSCN0721

Det blir lite tid til blogging og kommentarer fordi jeg har hektiske dager med årsoppgjør og alt som hører til, men snart letter trykket og jeg skal da ta en besøksrunde. Nå er de fredda’n og jeg skal til frisøren:-)

Sidsel

11 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Å så fint bilde av svigerdatteren:)) Flotte jenta:))
Og flott håndarbeide selfølgelig:))
Ja du har vel travle årsoppgjørstider, bra du tar deg tid til frisør:)
Ha en flott frredda, hils i stua:)
Klem fra havet:)

bodil sa...

Hei.Kjempe fint pannebånd og krage.Nydelig modell.Riktig fin farge.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

Tovepia sa...

Kjempefint sett ble det! Og svigerdattera kledde det kjempegodt!!!
Vi er på hytta, og vannet er frosset et syed utenfor, så vi er "tørrlagte", men vi skal kose oss lell;) Godt med litt egentid for alle parter; M og Ø flytter på andre sida av byen neste søndag, og de gleder seg selvfølgelig enormt til å få egen bolig i beg av februar.
Kos dokker i helga og klem fra oss her;)

Annepålandet sa...

Det ble kjempefint! Har sett så mange fine varianter av kalorimetrien i det siste - tror jeg må strikke meg en ny. Enda jeg ikke har hestehale - men hode har jeg jo, og kalde ører.
Ha en fin helg! Kos deg uten årsoppgjør i noen dager!

Ruths datter sa...

Halsen er jo bare helt superfin.Du er jo bare kjempeflink til å strikke. Jeg har aldri laget fletter.Har lyst til å prøve meg på et hodebånd da,så takk for at du la ut oppskrift.
Ønsker deg en fin helg

Stubbetufsa sa...

Jeg liker dette settet kjempegodt!
(Bare så du vet det.)

Sylvia sa...

Heisann
Så flott sett til din svigerdatter du har strkket. Det så mykt og varmt ut, og hun ser riktig fornøyd ut!
Så gøy at du også blir med på Julegave-alongen inne hos meg!!!!

Solveig sa...

Ble veldig fint. Ser både mykt og varmt ut. Den halsen var kjempefin med alle flettene. Du hadde nok klart lua også, men en Calorimetri er jo mye mer praktisk når man har hestehale.

Bestemor Drillo sa...

Så flott sett til en flott dame !
Ha en fin ukestart! Klem!

Birgitta sa...

Vilket fint set du har stickat och en vacker fotomodell.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Anlen sa...

Det vart jo eit fint sett, sjøl utan halve og kvarte fletter;) Eg forstår godt frustrasjonen som kan melde seg, ja!

Takk for besøk i bloggen min!