lørdag 2. januar 2010

GODT NYTT ÅR!!

Da skriver vi 2010 og jeg er spent på hva dette året vil bringe oss. Etter en trivelig julefeiring med spente barn som tar i mot nissen og et “berg” av pakker dro vi hjem igjen. Her var det kaldt,  ned i –20, men du verden så flott!! Knall blå himmel og sol!

Eldstesønn og hans familie fant på at de ville komme en tur for å feire nyttår sammen med oss. Dermed pakket de bilen og 50 mil unnagjort med ei på 5 uker, ei på 2 og ei på 4 og et halvt år (viktig:-). Det synes jeg det står respekt av og er utrolig takknemlig for at de tok turen. Snille barn – ikke noe problem i bil og en livlig nyttårshelg ble det for oss alle. Takk til prinsene og prinsessene – store som små.

julNyttårsforsettet for 2010 er at jeg ikke skal ha et blogginnlegg uten en eller annen form for håndarbeid å vise til. Dette skal være en håndarbeidsblogg og jeg bruker å være prinsippfast. Når jeg ser på avsnittet over………….. ja, det er lov til å skeie litt ut:-)
Her kommer et tips til venninnegave e.l.
dorull 

Jeg strikket kopptue i Mor Aase bomull og heklet en blomst (disse er i Alpakka). Puttet tua i en dorullkjerne som jeg skrev en hilsen på og festet blomsten med knappenål til tua. Ei kopptue kommer vel alltids godt med og blomsten kan mottakeren enten bruke som nål eller sy fast til lue, pannebånd etc. Disse ble til en liten julehilsen til 3 kolleger.

Jeg håper dere alle har hatt en fin start på det nye året og jeg ser fram til et aktivt bloggår!

Sidsel

8 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Så herlig at dere fikk besøk da:) Skjønner godt dere nyta det. Jaggu er de tøffe som kjører den turen med 3 barn i baksetet:))
Nyttårsforsetter kan brytes skjønner du:) trenger ikke BARE være håndarbeide. Super julegave dine kollegaer fikk.
Her er det -13 og sno...kaldt. Skal holde meg inne i dag også...men imorgens kal jeg ut, når virker det som Gubben holder på å få det.
Hils i stua:)
Klem fra meg:)

Tovepia sa...

Godt nytt år! Skjønner det ble en trivelig nyttårsfeiring også! De er tøffe ungdommene;)
Skikkelig fine og smarte og artige venninnegaver!! Skal merke meg disse;)
Elsker å blogge litt av hvert jeg, men neste innlegg blir nok et typisk tovepia-innlegg;)
Kos dokker til arbeidsdag på mandag og klem fra meg;)

karna sa...

Godt nyttår til deg og dine, så koselig det måtte være å få slikt besøk til nyttår. Takk for ide til venninnegave, jeg har også etpar slike i bloggen.

Ruths datter sa...

Hei!
der er du igang igjen etter jul og nyttårsfeiring.Ser ut som om du har kost deg,med de små og alt.Trivelig. God ide til veninnegave og så hyggelig wrappet sammen. benytter anledningen til å ønske deg et supert nytt år. Vi treffs på bloggen.
Klem

Bestemor Drillo sa...

Hei igjen ! For en flott jul du har hatt med familien, det er det som er jul! Når det gjelder blogginga så er jeg så ustrukturert at her blir innleggene til på impuls, sjøl om det var håndarbeidsblogg det egentelig skulle bli, men slik er jeg! Ser fram til bloggen din framover! Klem!

Solveig sa...

Så artig tips til vennnnegaver - slike ting blir jo faktisk utslitt, så det kan være greit med litt påfyll av og til. Skjønner at det ble en livlig nyttårsfeiring, men du så koselig det hørtes ut.

Hanne sa...

Koselig blogginnlegg, og flotte tips til smågaver. Godt nytt år til deg også.

Ellens hobby sa...

Så mye flott strikking du har!! Sitter å strikker hele tiden jeg og no. Er ikkje mye ute no...