lørdag 9. januar 2010

Første par ut

Jeg er en notorisk sokkestrikker og synes rett og slett det er avslappende å strikke sokker:-) Dette paret er til yngstesønnen som jeg mistenker å gå i joggesko enten det er 25 plussgrader eller som nå, 25 minusgrader. De er strikket i Fortissima sokkegarn og det gikk med ca 1 nøste (100g)

DSCN0732
Ja, for nå er det kaldt og kulden ser ut til å vare. Flott ja, du verden, men nå lengter jeg mot å ligge ombord i båten og høre på måkeskrik.

DSC_0023-2 

Når jeg starter opp den stakkars dieselmotoren på ræcerbila mi:-) så hører jeg at den ikke har det særlig godt. Men den starter og det er alt jeg krever. Skulle mye heller ha hørt duren av en firesylindret påhengsmotor…….

DSC_0031

Det går rett vei og i dag skinner sola fra knallblå himmel, haken er bare at det står et minustegn foran 25grader:-)

Ha en flott lørdag!

Sidsel

 

10 kommentarer:

MajorogMeg sa...

-25? Det er kaldt ja:) Bra ræcerbila starter!! Ja, ungdommen går i joggesko.. Det er visst in det:) Så han er heldig som får flotte sokker.
Måkeskrik har vi...men mangler sommeren da. Har vært på lang tur nå, det var deilig. -8 går an...
Hils i stua, klem fra meg:)

Skautrollet sa...

Flotte sokker. Jeg også er veldig glad i å strikke sokker. Koser meg med alt det fine sokkegarnet man kan få kjøpt. Tenk før når raggegarn var eneste alternativet som holdt litt.... Jeg har også en sånn sønn som går i Converse tøysko sommer som vinter. Kanskje jeg skal prøve å få lurt på ham et par tynne hjemmestrikka sokker ??

Tovepia sa...

Hjem fra Oppdal idag. Vært på hytta til Marit sammen med henne og Liv. Der var det også 27 grader minus! Skulle gjerne vært noen måneder fram i tid:D
Her har Marthe og co flyttet inn igjen;)
God lørdagskveld til dere i stua og hils han i joggeskoa;)

Hanne sa...

Javist skal det bil godt når våren og sommeren kommer. Deilige bilder du viser av en nydelig sommer.

karna sa...

Var så glad om fredagen da jeg så at det hadde blitt lysere om dagen, det er så godt å se det første gangen på nyåret. Vi har hatt sol i dag, og bare - 14 på dagen så det er håp. Joggesko ja, kjenner det ja men han her har da lært litt ,-) Nydelige bilder, blir mer og mer glad i den blåe himlen. Ha ei fortsatt god helg.

Villmarkstausa sa...

Det er 50 grader forskjell det;-))
Fine sokker.
God søndag!

Bestemor Drillo sa...

Fine sokker og nydelige bilder!
Men akk! DET ER KALDT!!!!!!
Ha en flott ukestart! Klem!

bodil sa...

Hei.Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.Koselig det.Så fin en blogg du har.Så mye fint du har strikket kommer tilbake å tar en titt hvis det er greit.Ha en riktig fin Mandag.Bodil..

Annepålandet sa...

Enig med deg, sokkestrikk er ren meditasjon. Og snart er det sommer igjen - men først er det VÅR, da, og det er min favoritt.
Ha en fin uke!

Ruths datter sa...

Så fine bilder du har her.gleder meg til våren med sjøliv og det hele.Fine sokker du lager.det er greit håndarbeid å ha.
klem