lørdag 19. desember 2009

Klar for julefeiring!

Ja, da er vi klare for å feire jul. Jeg skal vel ikke si at vi gjør så mye, men julegavene er nå iallefall pakket inn og de fleste er levert. Krumkakene er stekt og klare for multekremen. Tomatsilda ble laget i dag og det er noe av det jeg bare må ha i jula.
Vi reiser til eldstesønn og hans familie på juleaften og drar så videre til hytta for å hente krefter til nytt år.
Flaskenissene står klare for å motta sitt innhold – glassene er satt fram:-) Det kan se ut som et skuespill fra barneskolen med de hellige tre konger, men dette er nok bare noen simple flaskeskjulere. Strikket i Tove på pinner nr. 5. Skjegget har jeg forsøkt å nålefilte, men der trenger jeg nok mere trening.

flaskenisseVi har vært i prinsessebesøk og 1. prinsessa fikk prøve boleroen jeg hadde heklet. Den kunne nok ha vært en størrelse større, men jeg tror hun følte seg fin for dansetrinnene kom med en gang hun fikk den på.  2. prinsessa fylte 2 år og vi fikk hilse på 3.prinsessa for første gang. Hun får være symbolet på høytida vi snart går inn i – et nyfødt barn er et like stort under hver gang.
Til slutt vil jeg ønske dere alle en fredelig julefeiring. Jeg håper det kalde været gir seg, men at vi får beholde det hvite gjennom julen:-)

page

God jul ønskes fra

Sidsel

 

18 kommentarer:

Ruths datter sa...

Nydelige barn, men det vet du vel fra før. Så var det de artige nissene da.Super ide til julepresanger. Er de vanskelig å strikke tro.Hvor fant du oppskriften? Å det ble mange spørsmål det.Jeg tenkte på oresanger til neste år-
Klem

Laila -Karin sa...

En riktig god jul til deg og
Klem

Tovepia sa...

En hilsen fra Langhus. Her er de unge ut og spiser og jeg sitter barnevakt. Hun er ikke den enkleste å legge, men ikveld tok det 10 min:D Så får vi håpe det varer..
Dine prinsesser var jo bare herlige! Den lille så jo ut som et lite nusselig tanntroll med det flotte håret. Her i huset slipper vi å kamme hår;)
Jeg har jo fått en julegave! Det blir spennende! Får dere tid til en tur innom før dere drar til hytta, så hadde det vært hyggelig;)
Kos dokker tida fram mot jul; og smak på hva de flotte nissene skjuler;) Klemmings

Bodil sa...

Flotte prinsesser og flott bolero du har strikka. Og nissane var jo herlege. Det er ikkje så vanskeleg å strikka slike dukar som du spør om, men ein må følgje nøye med på oppskrifta, så ein veit kor langt ein er kome. Ha ein fin kveld :)

Annepålandet sa...

Det var skjønne prinsesser - heldig bestemor du!
Det er grisekaldt her også, men nå har jeg vært så mye ute i det siste at jeg har blitt vant til det, syns nesten det er litt godt jeg. Og ekstra godt å komme inn og fyre i peisen etterpå!
Ønsker deg en riktig god jul!!!

MajorogMeg sa...

Lucky me som har en av disse flotte nissene på peishylla:))
Herlige bilder av prinsessene:) Ler enda av storejenta som hadde det så klart med Partylite:)
Tobias & co har nettopp dratt herfra..et kort men koslig besøk.
Kaldt vær ja...-6 og kuling her..den biter godt.
God tur nordover..igjen. Kjør forsiktig.
Kos dere og hils i stua:)
Klem fra mæ...

Anlen sa...

Nydelige prinsesser du har også:) Godt å kunne besøke dei, og kjekt når strikka gåver fell i smak!

Ha ei god jul!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Søte unger og fin og god julestemning her inne hos deg Sidsel.Ønsker dere en fin tur til Trøndelag og ei riktig God Juljeg!!
Klem fra Jorid!!

Stubbetufsa sa...

De pynta opp, de nissene! Og det må man vel kunne si om barnebarna også!
Klem!

Birgitta sa...

Vad fin den lilla prinsessan blev. Trevliga tomtar du gjort.
Finns det lila julstjärnor? Det har jag aldrig sett tidigare.
Jag vill också önska dej en riktigt skön JULHELG.
Julkramen kommer här. Birgitta

Bestemor Drillo sa...

Titter inn for å ønske deg og dine GLEDELIG JUL ! Kos deg masse i jula ! Stor klem fra Bestemor Drillo;)

Hanne sa...

Så koselige nisser, og prinsessen er bare så skjønn i boleroen.
Ønsker deg en riktig go d jul.

Skautrollet sa...

Riktig god jul til deg:)

Stubbetufsa sa...

Hei igjen!
Jeg ville bare si at jeg ønsker deg alt godt denne jula! Pass på deg selv! Klem!

Bestemor Drillo sa...

Kjære venn! Et Godt Nytt År ønskes deg fra bestemor Drillo ! Nyttårsklem og gode ønsker;)

Stubbetufsa sa...

Kjære Sidsel! Jeg ønsker deg et riktig spennende nytt år, med passe store utfordringer og mange ideer! Klem!

jannes hobbykrok sa...

Dette var en flott blogg!så kreativ du er!Legger meg til som følger jeg!Godt nytt år!
Janne

Villmarkstausa sa...

Godt nytt år;-))