lørdag 5. desember 2009

Bolero til julekjolen

Denne modellen falt jeg pladask for. Fant oppskriften i heftet Barnas Maskerader nr. 9 fra Du Store Alpakka.
De er heklet i blekrosa Faerytale og pulsvarmerne er i offwhite Babysilk og Faerytale. Begge disse garntypene er helt supre. Jeg har heklet str. 6 år til 1.prinsessa og str. 4 år til 2.prinsessa. Det skal bli spennende å se hvordan de passer og om de faller i smak. Fordi vi bor så langt fra hverandre får jeg ikke prøvd underveis og det føler jeg kan være litt vanskelig med tanke på størrelse og passform.

bolero 

Her i heimen er det nå en salig blanding av advent og jul. Jeg synes adventstiden er ei flott tid. Trivelig med alt det lyset folk setter i vindu og på husene sine. Jeg blir antakelig mer og mer harry på dette området………Nisseparet nederst laget jeg for endel år siden, men nå er de blitt så slappe i nakkemusklene at de har satt seg ned for å få støtte til slitne kropper:-)

advent 

Ha ei trivelig adventshelg folkens!

Sidsel

14 kommentarer:

Bodil sa...

Ei triveleg adventshelg til deg og. Flotte prinsesseting du har laga :)

Bossa sa...

Så fine prinsesseting da. Kanskje vi får se bilder med barna inni ?
Ha en super kveld videre. Klem :)

Stubbetufsa sa...

Nydelige babyting! Og flotte nisser! Hvem sier de er harry? De som bruker ordet mot andrembruker språkmakt!
Klem til deg!

Bestemor Drillo sa...

Så koselig du har pyntet, akkurat slik skal det være du skal pynte med det du liker! Vakre hekleting også, du er effektiv må jeg si!
Jeg ønsker deg en herlig adventshelg! Klem fra bestemor;)

MajorogMeg sa...

Prinsessene er vel lykkelig som har deg som lager slike flotte ting:)

Harryfaktor her i gården å:) Blir bare verre og verre.
Vel hjemme etter ei trivelig helg i Trondheim....men du og du så godt det var å komme hjem til huset, havet og kulingen:)
Kos dåkker:)
Klem:)

Skautrollet sa...

Nydelige hekla boleroer. Håper de passer til prinsessene. Moro å lage sånne små plagg i sarte farger.

Ruths datter sa...

Så gøye nisser da.Ellers fint håndarbeid hos deg.Du koser deg vel som bestemor du nå.
God natt til deg

Bestemor Drillo sa...

Tusen takk Sidsel for varmende ord!
Livet går sin gang, selv om en vegg er borte! Ha en god advent!

Annepålandet sa...

Haha, jeg fikk meg en SKIKKELIG god latter av måten du beskrev nissene som hadde blitt slappe i nakkemusklene... :) Jeg har nemlig endelig kommet i gang med å trene, og instruktøren på trenongssenteret påpekte hvir viktig det var å holde seg i form etter som årene gikk, så man ikke falt sammen. Ja, du får nok sende nissene ut på trening, så hjelper det nok skal du se.

Supersøtt utstyr til prinsessene - det faller nok helt sikkert i smak!

Anonym sa...

Hælledussan! Det der bli toppers ja Sidsel! Prinsessan bli helt sikkert kjempeglad =)

-Tove-

Hanne sa...

Å, så delikat og vakker sett!

Anlen sa...

Det ser så mjukt og deilig ut! Kanskje eg burde ha laga slikt til mine prinsesser.... Men no har eg også ei lita ny prinsesse å strikke til, så mine eigne må nok vente litt! Tanteborn må også få strikka plagg, sjølvsagt!

Husmora sa...

Såå nydelig! Herlig garn du strikker av også da :-))
Koselig at du ble med i utlodningen min :-))
klem

Stubbetufsa sa...

Hei! Ha ei fin helg før jula bryter laus!
Klem!