torsdag 5. november 2009

Yes, I made it!!!

Engelsken min er ikke som den aldri har vært;-) Fungerer veldig bra i ferier…. I would like to have a bottle of red wine please….. no problem, men strikkeoppskrifter, ja det er en utfordring. Nå har jeg prøvd meg på en Jacques Cousteau-lue. Oppskrift fant jeg hos Tovepia og jeg fikk det til - tror jeg - for det ligner!! Det skal sies at det ikke var den mest innviklede oppskriften, men jeg er glad og fornøyd. I tillegg strikket jeg et skjerf helt ut av eget hode;-)

Garnet som er brukt er Limbo og det gikk med 200g til lue og skjerf, pinner 3,5. Han som eier motoren skal bli luas eier;-)

Lue

Det er blitt lue-tid her hos meg med litt snø og etpar minusgrader. Med cupfinale i helga så er iallefall fotballsesongen over og det er jeg veldig fornøyd med……

Ha ei god helg godtfolk og måtte det beste laget vinne!

Sidsel

9 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Det ser nå ut til at engelsken din ikke er så verst likevel, Lua ble fin, jo!

Annepålandet sa...

Gratulerer! Jeg strikket den lua til gemalen i fjor - og da jeg tilfeldigvis prøvde den her forleden, fikk jeg lyst på en selv også. Den er så fin i sin enkelhet, og passer alle hoder.
Ha en fin helg!

Husmora sa...

Du er jo kjempeflink i engelsk når du får til slikt! Jeg har prøvd meg på engelske oppskrifter, men må melde pass.. :-(
Flink til å sette sammen bilder er du også! :-)
-Det har vært endel jobb i grønnsakshagen med ugressluking ja. Og jeg begynte på april å så inne, -så det er mange måneder før en får resultatet! Men det er så så herlig å høste inn! :-)
Ha en flott helg! :-))
Ps: toppen under var kjempefin! :-)

Bestemor Drillo sa...

Oppskrifter på engelsk er ikke det jeg er sterk på heller, men du har jo greid det godt ! Flotte strikkearbeider ! Ha en flott helg!
Klem fra bestemor;)

MajorogMeg sa...

Du kan det viktigste på engelsk skjønner jeg:)) Bra at mannen ikke fryser ørene av seg i vinter. Ser at dere har fått snø. Her skinner sola og det er et utrolig vær...men vind...men den har vi alltid. Slik er det bare. Ha ei super helg når den kommer og hils i heimen:)
Klem fra havet...

Tovepia sa...

Skikkelig god luemodell, min første oppskrift på engelsk også;)
Sitter med hodet så vidt over vannet, elendig form, men ikke annetb å vente når jeg har omgitt meg med så mye hosting og snørr i det siste.
Håper dere berger.
Ha ei god helg fra oss på hytta;)

Bodil sa...

Det vart jo ei super hue. Likte godt fargen på garnet. Ei fin helg til deg og :)

Solveig sa...

Den ble jo flott den - nå må du bare gi deg i kast med neste oppskrift. Eter hvert går det som en lek. Flott garn. Og lua sitter utrolig godt på hodet - har også laget et eksemplar av den.

Hanne sa...

he-he, kjenner meg igjen i engelsken. Har enda ikke turd å kaste meg ut i oppskrifter på engelsk. Så moro at du fikk det til!