mandag 23. november 2009

En sunn kropp i et sunt legeme……….

Om legemet er så sunt det kan nok diskuteres, men jeg prøver så godt jeg kan. Det handler vel om god balanse og jeg synes selv jeg holder på å bli kjempeflink. En salig blanding av hjemmelagede knekkebrød, sjokolade og noe godt i glasset – alt i moderate mengder og til rett tid selvfølgelig, kombinert med litt trening for å holde pust og muskler sånn noenlunde intakt, det må vel kalles for livsnytelse.

Jeg har funnet noen blogger som lager kjempegod mat – kremt jeg har ikke prøvd alle rettene de legger ut, men jeg er veldig god på å lese matoppskrifter;-)
Hos Husomra og hos Litt om mangt - mest om hobby finner du mye godt. Hos den sistnevnte har jeg “stjålet” en oppskrift på knekkebrød og den oppskriften anbefaler jeg på det varmeste. Her i huset spiser vi ikke annet til hverdags, det er sprøtt og det har mye smak.

sunt

Som nevn tidligere så har jeg hatt strikkedilla på sokker i høst og mønster på disse fant jeg hos Garnstudio. Jeg tror nesten det er de fineste sokkene jeg har strikket. Fargevalget er mitt eget og skyldes vel i hovedsak manglende utvalg i butikken, men jeg ble veldig fornøyd til slutt. Strikket i Drops Karisma. Dette er tykke gode sokker som varmer godt når man er litt frossen. Jeg kommer garantert til å strikke flere. Litt vanskelig å fotografere når jeg har dem på – ja, jeg ønsker meg lange slanke ben til jul ti hi;-)

Drops sokker

Ha ei flott uke selv om været her på østlandet akkurat nå er mørkt og trist, men det får vi ikke gjort noe med:-)

Sidsel

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei, så trivelig;)
Dette knekkebrødet har jeg hatt som oppskrift siden i vår, kjøpt alle ingredienser, men ikke bakt ennå. tenker det er godt, ja;)
flotte sokker, du er en mester på sokkestrikking! har sett oppskrifta, men meg og sokker:(
her maler vi fremdeles og rydder og kjøper..det baller på seg med belysning og nye dører:D Men etter 30 år i huset, så er noe på sin plass;)
ha ei fortsatt super uke og klem fra meg;)

Annepålandet sa...

Ja, det var fine sokker! Sånne vil jeg også ha. Det er i det hele tatt ikke så lett å ta bilde av seg selv, hverken med sokker, luer eller jakker på... Og jeg tror bena må være veldig mye lengre før det gjør noe utslag på bildene, minst et par meter... :-0
Så det er nok like greit at de er som de er. Ha en fin uke!

Stubbetufsa sa...

Jegvil på det mest bestemte påstå at du har et balansert kosthold, i all fall variert, ja, et kosthold!
Hi, hi, venter spent på fortsettelsen...

Solveig sa...

For noen flotte sokker - kjempestilig i de fargene du har valgt. Må nok sjekke den oppskriften, sokkeelsker som jeg er.

MajorogMeg sa...

Det knekkebrødet må jeg kanskje prøve å lage. Som et mellanmål:)
Råstilige sokker, nydelige farger.

Skal gå å hente avisa snart etter en søvnløs natt. Major halter og er meeeget daff..ikke gøy.
Var ute med ham 05:30 i natt, himmelen var så full av stjerner, at det gnistra i havet. Trolsk..
Ha en flott dag:)
Klem:)

Bestemor Drillo sa...

Kostholdet ser bra ut og sokkene helt topp! Sokkestrikking er moro, men disse så litt innviklede ut;) Ha en fin kveld! Klem;)

Hanne sa...

Ikke noe knekkebrød er bedre enn det man lager selv.
Fine sokker, jeg likte fargene godt!

karna sa...

Alt med måte, er det ikke det det heter. Fine sokker du har strikket, har nesten strikket identiske til november Sokker2009. Og så gode og varme de er ja :-)

Ruths datter sa...

Så koselig blogg du har. jeg legger deg til på siden min.
Klem