fredag 27. november 2009

Det ble rosa!!!!! JIPPI

Jeg kan melde om at nå er det hele vel overstått og jeg er både rørt og takknemlig. På torsdag 26.11.09 kl 01 50 ankom 3.prinsessen denne verden. Alt vel med mor og barn, og jeg har nettopp fått melding om at de har reist hjem. fra sykehuset. Der venter to spente på 2 og 4 år på sin lillesøster. Farmor må vente til 10. desember, men da går turen til trøndelag og vi gleder oss stort. Inntil da får vi nøye oss med MMSbilder og telefon.  Ære være for denne “nymotens” greia med MMS:-) Føler at vi er med i situasjoner som for endel år tilbake var umulig. Nå skal det hekles kant rundt teppet og det skal jeg gjøre med den største glede.

DSCN0625

TO LUKER I HIMLEN

Det største mysterium er ikke mer enn dét: at en ørliten kropp
er våknet til jorden. Den nyfødte ser....
Vis mer
To luker i himlen går opp.
Selv fem-trinns-raketter og kjernefysikk
blir puslingers puslespill
når det nyfødte barn med et eneste blikk
beviser at Gud er til.
Andre Bjerke

God helg til dere alle!

Sidsel

14 kommentarer:

Tovepia sa...

Ja, gratulerer så mye nok en gang!!! Så trivelig med en ny prinsesse, og teppet blir en prinsesse verdig!
Vi må jo møtes når dere kommer oppover, det hadde vært trivelig.
Hils til den nybakte farfar og kos dokker i helga;)
Klem fra oss i rothuset;)

karna sa...

Gratulerer så mye med prinsessa! Nydelig teppe, virkelig ei prinsesse verdig. Ha ei koselig helg.

MajorogMeg sa...

Grattis nok en gang:)) Men jammen ble de ikke gammeloster på st.olav...hjem allered i dag? Da må jeg bestille bamseblomster på mandag!!
Nydelig teppe...
Hils Farfar:)
Klem til deg:)

Birgitta sa...

Stort grattis till det nya barnbarnet. Förstår att du längtar efter att få känna på henne och lukta och mysa med henne.
Önskar dej en mysig fredagskväll.
Kramis Birgitta

Ingrid sa...

Gratulerer så masse med barnebarn !!
Eit like stort under kvar gong og så godt når det er over og alt gjekk fint.

Børge's Blogg sa...

Grattis igjen begge to som farmor og farmor nok en gang !

Bestemor Drillo sa...

Gratulerer så masse og takk for diktet, det er nydelig! Ha en god adventshelg !

Anlen sa...

Gratulerer med prinsessa! Det er spennende å vente, og kjekt å bli kjent med eit nytt menneske. Eg gler meg til eit nytt tantebarn om eit par-tre veker!!

Stubbetufsa sa...

Gratulerer med et prinsessebarnebarn!
Måtte lykken skinne på hennes vei!
Klem!

Hanne sa...

Gratulerer så mye! Så fantastisk!

Bodil sa...

Gratulerer med prinsessa. Og så heldig ho er som får eit så flott teppe :)

Ruths datter sa...

Grattis med pia.Nydelig dikt du skrev under innlegget ditt.Andre Bjerke har skrevet så mye fint. Kos deg i helga.

Birgitta sa...

Hej! Här i Sverige firar Anders namnsdag den 30 november. Enligt den gamla Bondepraktikan, där det spåddes väder, så var talesättet det, att om Anders slaskade så braskade (var kall) julen. Om däremot Anders braskade, så slaskade (var blöt) julen. Det finns många sådana talesätt här, men det är nog det allra vanligaste och oftast så stämmer det.
Kramar till dej. Birgitta

Bossa sa...

Hei på deg. Tok på meg bloggejakt-klærne (joggebukse og t-skjorte) og satte meg godt til rette foran pc-en for å starte dagens jakt på fine blogger. Musa fór vilt og uhemma rundt omkring i bloglandia og landet på DEG. Midt i blinken for meg...... Misunnelsesverdig humor i innlegga dine, og jeg likte så godt det du skrev i profilen din om at du er glad for årene du får. Jeg er også glad for hver eneste bursdag. Og jeg går på strikkekafè. 26.10 kom VÅR nyeste prinsesse. Som 13. barnebarn.Legger meg til som følger. Ha en super dag.
Klem :)