torsdag 22. oktober 2009

Høyt henger de…….

Men sure er de ikke – ikke ennå:-) Sokkeproduksjonen har vært bra i høst og alle er tenkt som julegaver.

selbu

I uka som gikk tilbrakte jeg noen dager på Haraldvangen i forbindelse med jobb. Vi hadde fått beskjed om å ta med varme klær og da jeg skulle pakken ned sokker så viste det seg at jeg ikke hadde et eneste par hjemmestrikkede sokker selv……. Det skal jeg prøve å få orden på sånn etter hvert.

Haraldvangen ligger i Hurdal og er et kjempeflott sted. Mange flinke instruktører veiledet og vi fikk prøvd oss på paintball, pil og bue, sykling og til slutt rapellering ned en 40m fjellskrent. Hjernen min gikk over på autopilot da tauet ble festet og jeg kom meg ned i live. Jeg er fremdeles øm i armene etter å ha holdt krampaktig i tauet;-) Ned kom jeg som sagt og da fortsatte det over ei elv i taubane. Jeg var like redd for den, men det var kjempemorsomt. Det er ikke meg som henger i denne fjellveggen – her er jeg fotograf og står trygt på bakken – ferdig rapellert;-), men jeg var på samme sted rett før.

Mona

Om kvelden var det middag i lavvo med god mat, god drikke og trivelig musikk. Kort sagt noen opplevelsesrike dager.

Hurdal

Gamle damer skal jo ikke holde på slik – de skal sitte i godstolen med håndarbeidet sitt…… nei, det er vel den andre ytterligheten.  Noe midt i mellom passer neg.


Ønsker dere alle ei flott helg – det skal i allefall jeg ha med beina godt plantet i bakken:-)

Sidsel

15 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei på deg, for en produksjon du har hatt!! De er nydelige, sokkene dine! Morten bruker sine nå, helt passe;)
Å litt av en tur! Den hørtes litt ut som skrekkblandet fryd:D men det må jo være artig å få bli med på slikt, det er liksom ikke sånt man bestiller og drar på selv;)
Imorgen har jeg fri, skal klippe meg og ta den gamle med på tur;)
Ha en god kveld begge to og klem fra meg;)

Ingrid sa...

Oi så flittig du har vore. Kjempeflotte er dei !

Bodil sa...

Dette var litt av eit arbeid! Nydeleg mønster,og kjempeflotte sokkar. Dei er heldige dei som får så fine gåver :) Håper det blir eit par på deg og etter kvart! Ha ein fin kveld :)

MajorogMeg sa...

Å herlighet!!! At du tør. Dette hadde IKKE jeg gjort!! Du er jaggu tøff!! Ingen hadde klart å overtale meg til noe slikt. Ikke rart du er øm både her og der:)

Men for en sokkeproduksjon da? Jeg er imponert!! Jeg sliter no med skjerfet mitt:)) Men skal komme i mål! Det har jeg bestemt meg for. Det går sakte men sikkert framover...

Her har du ytterpunktene ja...men kos deg i stolen hjemme med strikketøyet er du snill:)

Hils gubben og ha en god kveld i stua..med føttene godt plantet på gulvet. Blir vel klatrevegg hos dere nå...fra 1 etg og opp...?
Klem fra meg:)

Birgitta sa...

Vad duktig du är. Jag hade aldrig vågat mej ner där. Fanns det ingen väg ner?.
Vilka fina sockar du stickat.
Kramar Birgitta

Annepålandet sa...

Jeg er imponert - både over rapelleringen og sokkeproduksjonen! Står disse sokkene i et hefte eller en bok? De er så fine!
God helg til deg også!

Stubbetufsa sa...

Imponert, jeg også! Flink og vågal! Ikke ville vel jeg kunne gjøre dette, nei!

Bestemor Drillo sa...

Du har jammen vært flittig;) Så fine sokker og mye arbeid ligger bak! Artig å se fra Hurdalsjøen, jeg har bodd i nærheten der i mange år og brukt sjøen som badeplass om sommeren. Jeg også synes du er en tøff dame, men hvis man tør så må det være morsomt å være med på sånne krumpespring;))
Ta det nå litt med ro fremover.....!! Ha en flott høstdag! Klem!

Elins Strikkeri sa...

Jøss så masse flotte sokker du har laga! Hørest ut til at du har vore på ein opplevelsesrik tur:))

Husmora sa...

Kjempeflotte sokker!! :-)
Heldige er de som får de i gave!

Hanne sa...

Så nydelig bilde av flotte sokker. Også så mange da. Ja, er det ikke typisk at vi selv ikke har sokker, mens resten av familien har mange, mange kjempegode håndlagde sokker. Flott at du skal prioritere deg selv, slik at du også kan få noe lunt på beina.

Birgitta sa...

Hej! Roligt att du vill vara med och tävla hos mej.
Ha det gott!
Kram Birgitta

Husmora sa...

Selvfølgelig er det greit at du følger meg. Jeg blir glad for det! :-))

Solveig sa...

Imponerende sokkeproduksjon. Synes absolutt du skal unne deg et par selv. Høres virkelig ut som om du har hatt en opplevelsesrik tur til Hurdal.

Skautrollet sa...

For en imponerende produksjon. Jeg bøyer meg i støvet. Men du må jo lage litt deg selv også.....