søndag 11. oktober 2009

Grå søndag

I dag har det vært en skikkelig gråværesdag. Egentlig en dag til å kose seg inne i, men jeg blir litt rastløs og giddalaus;-)

Forrige søndag hadde jeg vakt ved Flysamlingen. Vi var to som skulle betjene kafeen der og det ble en hyggelig søndag. Jeg fikk stå i kassen og for de som vet hva jeg jobber med så skjønner de sikkert at jeg hadde det som plommen i egget;-)
Sånn ellers i uka så har det vært innebandytrening med jentene –  fargerike jenter i munter kamp. Disse jentene er like fargerike som teppet jeg har heklet.

Dette en gave til mitt kommende barnebarn som snart skal se dagens lys. Jeg vet ikke om det blir gutt eller jente så jeg har ikke heklet ferdig kanten rundt – den blir knallrosa hvis det blir jente og knallblå hvis det blir gutt.  Det er kanskje litt “sirkus”, men med tre barn i alderen 0 – 4 år i huset så tror jeg det blir litt sirkus i hjemmet der! Vi venter spent og gleder oss allerede til å bli kjent med det nye mennesket.

Teppet er heklet i Gjesdal  Baby Merino, heklenål nr. 3. Det er nesten så jeg synes det ble penere på vrangen så her er det fritt fram.  Størrelse 80 x 80.

Tar med en liten morsom sak– det hender det blir noen skriveleifer og det kjennes godt å ikke være alene:

clip_image001Så her er det bare å fårsynesej

Ønsker alle ei flott uke!


Sidsel

13 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Å så spennende med nytt familiemedl. Det teppet var da bare helt nydelig! Jeg har aldri sett et sånt før;) Dette blir nok satt pris på;) Ha en fortsatt god søndag!

Børge's Blogg sa...

Lykke til med enda et barnebarn. D blir spennende.
Artig skriveleif-skilt

MajorogMeg sa...

Nydelig teppe "nyen" skal få. Så spennende!! Du må sende rapport!
hehe...skriveleifer kan vi alle ha men den der var ille:)
Hils i stua, kos dåkker og klem fra meg:)

Tovepia sa...

Må nesten le:D Herlig skilt!
Herlig teppe også, spennende heklemønster i flotte farger!!
Det blir virkelig spennende med den nye verdensborgeren, jeg synes de unge er noen tøffinger, så dette går nok bra;)
Hils til gubben og klem fra meg;)

Bodil sa...

Herlege fargar, og flott mønster :)

Stubbetufsa sa...

Fargerikt teppe!
Og fargerikt språk!
Gratulerer med familieforøkelse!

Laila -Karin sa...

Så spennende å vente på nytt barnebarn,
Festlig fargerikt teppe du har laget.
Ha en riktig fin uke.

Annepålandet sa...

Herlig teppe i friske farger - og spennende, "ny" teknikk! Har aldri sett sånn før. Det sies jo at små barn liker sterke farger, så det slår helt sikkert an.

Men for et skilt da... Er det NM i skrivefiel eller noe?

Ha en fin uke!! Vi får satse på at været blir litt bedre - for regner det hos deg, så regner det jo hos meg også!

Solveig sa...

Herlig teppe - så fint at det kan brukes på begge sider.

Anonym sa...

Teppet sjer jo supert ut Sidsel! Bli vel sikkert veldig passende med type 'sirkus'teppe ja vil æ tru ;)

-Tove-

Hanne sa...

For et flott og fargerikt babyteppe. Skikkelig gla`teppe!

Ingrid sa...

Stjernehalsane eg har strikka trur eg er ca 2-4 år.trur det går å lage dei større med å strikke den øverste delen litt lenger og så ha litt fleire aukingar nederst.held på med ein ny no for eg fann ut at dei eg hadde laga vart litt for små for 5-åringar.Rapport kjem !!

Skautrollet sa...

Nydelig babyteppe. Heldig den som får en så fin gave. Italiaturen var fin. Skal tilbake dit igjen. September var en super tid å reise på. litt mindre folk og fremdeles varmt.