torsdag 17. september 2009

Katta vår er gatas skrekk…….

Nei, det er den nok ikke, men livaktig å flott å se som få.
Jeg er et utpreget kattemenneske og skulle så gjerne ha hatt katt igjen, men det får vente til livet har roet seg;-)

For mange år siden hadde vi en katt som het Trille. Hun var en snakkende katt og vi to hadde lange samtaler og begge var såre fornøyd:-) Trille kom fra FOD og FOD tok sin oppgave alvorlig. De kom på hjembesøk 1 gang pr. år de første åra og så lenge Trille levde fikk hun julekort. Det kaller jeg for å engasjere seg og jeg ønsker å gi en rose til alle som vier sin fritid til dyr som vi mennesker svikter på den ene eller andre måten.
Den katta som ligger her fikk vi som gave og den skulle egentlig ligge pent utenfor hyttedøra, men den har et eller annet i uttrykket som fanger meg så den ble med hjem. Her ligger den og hilser velkommen og jeg kvekker litt til hver gang jeg kommer hjem.

Sokkene er strikket i Senja garn og det var et godt garn å strikke av. Jeg tror kanskje dette garnet er mere slitesterk enn Sisu som jeg normalt strikker sokker i.

DSCN0458

Her hos meg har vi et utrolig flott høstvær. Det er kjølig – ja helt ned i +2 når jeg drar på jobb, men i løpet av dagen blir det nærmere 20 og med strålende sol.
Ønsker dere ei flott helg:-)

11 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Jeg trodde først den var ekte, men den var litt for blass i øynene.
Flott høstvær her også ! Ha en fin kveld !

Ingrid sa...

Ja det var ein fin pus, eg har forresten 4 pusar og det er meir enn nok.
Har høyrt at folk seier at kattar er dumme men det er iallfall heilt feil.
Senjagarn er kjempegodt å strikke av.
Eg brukar berre det til sokkar.Har prøvd Sisu men likar det ikkje .Trur kanskje det er litt tynnare enn Senja.

Bodil sa...

Flotte sokkar med fint mønster :)

Stubbetufsa sa...

Koselig katt og flotte ullsokker!

Annepålandet sa...

Flotte sokker!
Senja har jeg aldri prøvd. Skal notere meg det bak øret.

Tovepia sa...

Hei på deg;) Omsider kom jeg meg på nett; er på hytta og signalet er begredelig...
Flotte sokker i nydelig farge! Aldri hørt om senjagarn..men det skal jeg huske.
Her strikker jeg på genser til Lene, garn og mønster fra stoff og stil. Ullgarnet der er faktisk mykt og godt å strikke av;)
Ja, her sitter jeg ikke med henda i fanget:)
Ha ei kjempefin helg dokker også og klem fra meg;)

MajorogMeg sa...

Men katt må du da få tak i? Vurderer en pus igjen når vi flytter på landet:)
Skjønner godt du tok med denne pusen hjem og ikke satte den igjen på hytta.

Nydelige sokker, heldig er den som får disse:)
Sitter med hårbleiking i hodet og tar en pause fra pakking...
Ha en flotters uke og klem:)

strikkedilla sa...

Flotte sokker du har strikket, og vesten under også

Hanne sa...

Så koselig å lese om katten. Og sokkene er bare så flotte.

Jorids BestemorBlogg. sa...

Jeg har det på smme viset jeg også ,savner veldig det og ha dyr og da spesielt katt.
Men det ligger ikke til rette rundt meg til det akkurat nå,så jeg nøer meg også med kattegjenstander,koselig det også til trøst!!
Så fine sokker du har strikket,labert på håndarbeidsfronten for tiden her i huset en periode nå,men driver i det minste og motiverer meg og litt strikking da!!
Ønsker deg ei God helg Sidsel!!
Klem fra Jorid!!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Masse skrivefeil i innlegget mitt der oppe ser jeg nå,men pytt,pytt,håper du forstår det iallefall:):):)
Har vært en runde hos tannlegen igjen idag og skylder på at jeg er litt utafor og sliten av den grund!!