tirsdag 8. september 2009

Hodeløse modeller:-)

Her i Blogglandia er det mange hodeløse modeller å se og det er sikkert lurt. Denne modellen er hodeløs i dobbel forstand.  Toppen strikket jeg i sommer og hadde 10 cm igjen av garnet da jeg var ferdig. Som den ryddedama jeg er festet jeg alle trådene og kastet / ryddet bort det som var unødig. Det medfører at jeg ikke husker hvilken garn jeg strikket med, men jeg husker det var godt å strikke av og at det er bomullsgarn:-)
For en dame i sin beste overgangsalder er denne for tykk som sommertopp, men når vinteren setter inn og det blir mange minusgrader, ja da er den perfekt som vest over en kortarmet bluse.

DSCN0478

Her prøver jeg å danse for fotografen og det er forsåvidt like greit at det ikke var et video-opptak;-)

Det vil ikke bli så mye blogging fra meg framover fordi hverdagens gjøremål er mange. Imidlertid skal jeg prøve å komme på besøk hos dere, men er redd det blir bare i rykk og napp det også. Dere får bære over med meg så skal jeg komme sterkere tilbake.

7 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

For en fin topp! Denne kan jo brukes over noe annet når det blir kaldere. Ha en fortsatt fin uke !

Ingrid sa...

Den var fin og halsen var veldig fin.Kjekt å sjå at du er tilbake.

Tovepia sa...

Hei på deg, hva er det du styrer slik med?
Kjempefin topp, den kan du ha som vest og under en jakke.
Nydelig grønnfarge!
Hils til gubben og ta vare på dæ sjøl;)Klem

Bodil sa...

Den var jo kjempelekker :) Flott farge.

Sidsel sa...

Sånn til info - fargen er grå. Mulig bildet ikke gir rett farge......

Annepålandet sa...

Så fiiin!!! Den er grå på min skjerm. Kan det ha vært Cotton Lux du har brukt?
Ja, den overgangsalderen ødelegger mye av moroa for oss strikkedamer, det er sikkert og visst. Har f eks sett at det er masse fine strikkeplagg i butikkene nå - men hvem orker å ha på seg en strikket KJOLE??? Eller en genser i angora? Nei, vester er fint. Sikkert kjempefin utenpå en langermet t-skjorte også.
Du får ikke slite deg ut fremover, selv om du har mye å gjøre. Det er viktig å kose seg litt også!

MajorogMeg sa...

Ville sett dansen jeg da:)
Men toppen var kjempefin den.
Her blåser det i dag. Imorgen skal vi til Ørlandet og skrive kontrakt. Innmari travelt og spennende her om dagen..
Hils i heimen:)
Klem:)